A lygos startas - su naujais partneriais ir didesnėmis ambicijomis
2013-03-27 22:00Nauji kamuoliai. Nauji prekės ženklai. Nauji čempionato organizatoriai. Į 2013-ųjų sezoną Lietuvos futbolo A lyga žengia atsinaujinusi.
Iki šiol elitinio šalies čempionato organizavimu užsiėmusi Lietuvos futbolo federacija dabar rūpinsis tik sportine varžybų dalimi. „Darysime tai, ką geriausiai mokame. Kitus dalykus – rinkodarą, informacijos apie lygą sklaidą – perduosime naujiems savo partneriams“, - sakė LFF generalinis sekretorius Edvinas Eimontas.
Čempionato partnerių gretas papildė net kelios įmonės. Tituliniu rėmėju trims sezonams tapo greitųjų kreditų bendrovė „SMScredit.lt“. Nuo šiol lyga vadinsis „SMScredit.lt A lyga“.
Čempionato organizavimu, kartu su LFF ir Nacionaline futbolo klubų asociacija (NFKA), užsiims bendrovė „Pradas Media“. Oficialiu „SMScredit.lt A lygos“ televizijos transliuotoju taps LRT, o informaciniu rėmėju - „15min.lt“. Pasaulinis sporto prekių gamybos milžinas „Nike“ lygai dovanoja oficialų kamuolį - „Nike Maxim“, kuriuo šį sezoną rungtyniaujama didžiausiose Europos lygose - „Premier League“ Anglijoje, „La Liga“ Ispanijoje, „Serie A“ Italijoje.
„Esame tarptautinė bendrovė, o futbolas – populiariausia sporto šaka pasaulyje, - pasirinkimo motyvus aiškino „SMScredit.lt“ direktorius Gediminas Velička. - Manome, kad Lietuvoje ne visos šio populiarumo galimybės panaudotos. Mums tai iššūkis, nes ir pagal investuojamą į sportą sumą, ir pagal bendradarbiavimo sutarties trukmę mums tai yra rekordas. Mes suinteresuoti, kad stadionai būtų pilni, todėl kviesime į juos ir savo klientus – esame pasirengę investuoti kompensuodami jų išlaidas už bilietus į rungtynes“.
„Pradas Media“ lietuviško futbolo viziją išdėstė bendrovės direktorius Justinas Garliauskas: „Išsikėlėme tikslus artimiausiems trejiems metams. „SMScredit.lt A lygos“ vardas į stadionus ateina ne vienam sezonui. Norime paversti futbolą Lietuvoje patraukliu produktu. Dabar negalime sakyti, kad atlikę vieną, kitą, trečią konkretų veiksmą savo tikslus pasieksime. Taip nėra. Bet investicijos ir skiriamos tam, kad tų tikslų būtų siekiama“.
G.Velička džiaugėsi, kad čempionato organizatoriai pasidalijo konkrečias veiklos sritis, nes tai leis kontroliuoti išlaidų tikslingumą, o Lietuvos čempiono Panevėžio „Ekrano“ klubo prezidentas Aušrys Labinas, paklaustas, ar naujovės leis praturtėti klubams, atsakė: „Mums dabar ne pinigų reikia. NFKA nariai savų klubų reikalais rūpinasi labiau nei lygos, ir tai suprantama. Mums reikia profesionalų pagalbos – smagu, kad bus kam patarti, kaip bendrauti su visuomene. Didžiosiose Europos lygose klubų pajamų šaltiniai aiškūs – televizijos transliacijos, parduoti bilietai, rėmėjų skiriamos lėšos. Mes beveik nieko iš to neturime. Bet džiugu, kad klubų požiūris keičiasi. Dalysimės tada, kai turėsime kuo dalytis“.
Kolegai pritarė ir šalies vicečempiono Vilniaus „Žalgirio“ sporto direktorius Mindaugas Nikoličius. „Blogai, kad iki šiol neturėjome savarankiškos lygos, - svarstė jis. - Bet žingsnis, kurį dabar žengiame teisingas – sutinku su Aušriu, kad dalytis galėsime tada, kai uždirbsime“.
LRT planuoja transliuoti bent 20 „SMScredit A lygos“ sezono rungtynių. Ir J.Garliauskas, ir LRT sporto prodiuseris Ramūnas Grumbinas tikisi, kad žiūrovams bus patraukli nauja kokybė. „Šiuolaikiškos LRT galimybės, nauja kompiuterinė grafika leidžia tikėtis, kad taip ir bus“, - įsitikinęs J.Garliauskas.
„Futbolas grįžta į mūsų eterį – ne tik A lyga, bet ir rinktinės rungtynių transliacijos. Jau kovą parodysime dvejas A lygos rungtynes ir pasaulio čempionato atrankos dvikovą iš Slovakijos. Transliuodami nacionalinio futbolo čempionato rungtynes atliekame ir savo visuomeninę misiją“, - teigė R.Grumbinas.
Tinklapyje „15 min.lt“ bus galima rasti karščiausią lygos įvykių informaciją ir stebėti A lygos rungtynes tiesiogiai. Savaitraštis „15 min.“ taip pat atidžiai seks A lygos įvykių pulsą, skaitytojams pateikdamas viską, kas svarbiausia ir pikantiškiausia. A lygai „15 min.lt“ taps plačiais vartais į informacijos vartotojų akiratį – tinklapis yra vienas skaitomiausių Lietuvoje.
„Esame šiuolaikiški, todėl puikiai suprantu, kad mūsų misija šiuo atveju – futbolo populiarinimas internete, - sakė bendrovės direktorius Tomas Balžekas. - Vaizdo transliacijų atsiradimas internete – labai svarbus reiškinys. Kita vertus, mes patys ieškome naujos auditorijos sau“.
„Nike“ devyniems „SMScredit A lygos“ klubams šį sezoną skirs 380 kamuolių. Ar tai – daug? „Pradžiai pakaks“, - šyptelėjo M.Nikoličius.
„Nike“ marketingo vadovė Lietuvoje Milda Monstavičiūtė, pristačiusi „Nike Maxim“, neabejodama teigė: „Tai geriausias kamuolys dabartinėje rinkoje“. Ir pridūrė, kad, jei bendradarbiavimas su „SMScredit A lyga“ bus produktyvus, Lietuvos pirmenybės, kaip Anglijos ar Ispanijos, galės pretenduoti į vardinį, vien šiam čempionatui žymėtą kamuolį.
Lietuvos futbolo čempionatas pasitinka 90-ąjį savo sezoną. Nuo 1922-ųjų, kai pirmuoju šalies čempionu tapo Kauno LFLS, praėjo jau daugiau nei devyni dešimtmečiai, bet Antrojo pasaulinio karo metais nacionalinės pirmenybės triskart neįvyko. Kita vertus, 1999-aisiais Lietuva turėjo du čempionus, nes nuo Europoje dominuojančios schemos ruduo – pavasaris tais metais grįžta prie mūsų klimatui labiau tinkamo pavasaris – ruduo.
2013-ųjų šalies čempionate dalyvaus devynios komandos – penkerias pastarąsias pirmenybes laimėjęs „Ekranas“, „Žalgiris“, Marijampolės „Sūduva“, Pakruojo „Kruoja“, „Šiauliai“, Gargždų „Banga“, Alytaus „Dainava“, Klaipėdos „Atlantas“ ir Tauragės „Tauras“. Komandos tarpusavyje sužais po keturis kartus, varžybos startuos kovo 8 dieną, o finišas planuojamas lapkričio pradžioje.